Zo zie je een levende struisvogel en zo heb je hem - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Goossen - WaarBenJij.nu Zo zie je een levende struisvogel en zo heb je hem - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Goossen - WaarBenJij.nu

Zo zie je een levende struisvogel en zo heb je hem

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier alweer mijn tweede berichtje vanuit Cape Town!! We hebben hier alweer superveel gezien en meegemaakt!!

Voor zaterdag hadden we een dagtour geboekt. We hadden geluk dat wij de enige waren die hadden geboekt, daarom kregen we een privé tour! ´s Morgens om 9 uur werden we opgehaald met een busje. We zijn helemaal langs de kust van Zuid-Afrika gereden, dit was echt geweldig! Als eerste stopten we bij Camps Bay, een strand aan de Atlantische Oceaan waar vooral rijkere mensen wonen. Bij dit stand waren ook de Twelve Apostles te zien, dit zijn uitgestrekte bergen. Na heel wat foto’s te hebben gemaakt bij dit prachtige strand, zijn we verder gereden naar Hout Bay. Hier zijn we met een boot naar een eilandje met zeehonden gevaren. Dit was heel mooi om te zien, alleen de geur was niet zo aangenaam; hoe dichter we bij de zeehonden kwamen, hoe harder het begon te stinken:P
Na de zeehondjes te hebben gefotografeerd zijn we naar een Ostrich Farm gereden. Hier waren allemaal struisvogels te zien (die we dezelfde avond op ons bord hadden liggen) :P!
Tegen half 2 kwamen we aan bij Kaap de Goede Hoop, het zuidelijkste punt van Zuid-Afrika. Onze gids had hier een tafeltje voor ons gereserveerd, zodat we konden lunchen. Ook wou hij nog iets moois regelen voor Inge, omdat ze vandaag jarig was. Toen we gezellig met z’n allen aan tafel zaten, begon het personeel te zingen. Later kwamen ze zingend naar onze tafel toe en bleven hier staan, toen had Inge door dat dit speciaal voor haar was! Dit was echt heel erg leuk! Daarna kreeg ze ook nog een lekker chocoladetaartje. Nadat we onze bordjes leeg hadden gegeten en Inge haar taartje op had, zijn we heel fanatiek omhoog gaan lopen naar het zuidelijkste puntje.. Het was best zwaar lopen de bult op met dat warme weer, maar zeker de moeite waard. Het zag er fantastisch uit, wat een uitzicht! Na genoeg foto’s te hebben gemaakt zijn we weer naar beneden gelopen, waar de gids al op ons stond te wachten zodat hij ons de pinguïns in Simons Town kon laten zien. Toen we hier uit het busje stapten, zagen we meteen de eerste pinguïns, ze zagen er best lief uit… Totdat Carmen werd gebeten door een pinguïn… toen waren ze ineens niet meer zo schattig;) Daarna zijn we langs Muizenberg gereden, waar we al vaker zijn geweest. Hier hebben we nu ook haaienspotters gezien, deze mensen kijken de hele dag naar de zee of ze haaien zien. Onze gids vertelde dat er per dag ongeveer 15 zeehonden worden opgegeten door haaien, ze zitten dus wel in de buurt. Ook was er 4 jaar geleden in Kaapstad een vrouw opgegeten door een haai, zij was te ver de zee in gezwommen. We kunnen hier ook met haaien zwemmen, je gaat dan in een kooi en dan ga je met de kooi de zee in. Er worden dan bloed en stukken vlees het water ingegooid om de haaien te lokken. Hierna zijn we verder gereden naar onze laatste stop, Kirstenbosch, een van de grootste botanische tuinen ter wereld. Toen we daar binnen liepen was alles groen en heel kleurrijk, erg mooi! Vanuit dit park kunnen we ook de Tafelberg oplopen, dit staat dus ook nog op de planning! Verder is hier elke zondag een concert.. hier wilden we zondag graag naartoe, maar helaas was dit al uitverkocht. Maargoed… we hebben nog een aantal zondagen te gaan, dus dat gaat wel goedkomen;)
We hebben deze supergave dag goed afgesloten. ’s Avonds zijn we naar Mama Africa geweest, een heel leuk restaurant waar altijd een Afrikaans bandje speelt. Hier hebben we eens wat Afrikaanse gerechten geproefd: Krokodil, struisvogel, Kudu en springbok. Dit smaakte erg goed, vooral de struisvogel, dus dat zal nog wel vaker op mn bord liggen deze maanden;) Als toetje hebben we dan natuurlijk ook iets typisch Afrikaans geproefd, Malvapudding. Erg lekker, we zijn al op zoek naar het recept! :P Na het eten hebben we nog even bij het bandje gekeken, echt superleuk zo’n Afrikaans bandje. Om half 12 stond de taxi er weer en zijn we terug gegaan naar de villa!
Vandaag (zondag) zijn we naar een township geweest, dit was erg indrukwekkend! Het verhaal en de foto’s hierover volgen nog! Morgen begint onze eerste stagedag, om 10 over 7 komt Eugine ons al ophalen.. dus dat wordt op tijd slapen vanavond! Ook hiervan hou ik jullie op de hoogte!

Liefs Esther

• 02 Februari 2009 - 12:12

Lieke:

heyy chickie!!
    Zo te horen gaat het goed met je daar!!Geweldig leuk verhaal en mooie pics!! Ben echt benieuwd hoe je het gaat vinden daar, en op je stage!Superspannend, maar dat gaat helemaal goed komen! Hoor snel weer van je!
    Dikke kus

• 02 Februari 2009 - 14:40

Marieke:

He hai!!!

Wat een mooi verhaal weer!!!
    Leuk hoor om zo alles te volgen!!
    En wat een gave foto's!!!
    Ik ben heel benieuwd hoe jullie het op stage hebben gehad joh!
    Ik heb nu stageweek, maar die van jullie zal wel heel anders verlopen!!!

Succes he!!!

liefs Marieke

• 02 Februari 2009 - 16:12

Marloes:

Hey Es!

Wat super leuk om je verhaal te lezen! En ook mooi dat de school erg leuk is waar je met Carmen stage moet lopen! De foto's zijn ook geweldig! Nou super veel plezier nog! We bellen vandaag of morgen nog wel even!

Liefs

• 02 Februari 2009 - 17:05

Hans - Gerdy - P&K:

Hai Esther!

Zo te lezen heb je het super naar je zin daar!
    Leuke uitstapjes heb je gemaakt, prachtige foto's.. Wat een belevenis zeg!
    We hoorden van Kenny dat je op een leuke school stage loopt, dat is mooi om te horen!
    Nog veel succes en we blijven je volgen..

Liefs,
    Hans & Gerdy
    Patty & Klaas

• 02 Februari 2009 - 17:16

Marije:

Ha Es!! Jullie hebben al veel ondernomen zeg, jeetje!! Top, die leuke verhalen van je :D Ga ik zeker bijhouden! Stage is nu begonnen, vandaag lekker optijd vrij hoorde ik.. Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen, vast en zeker heel goed!

Geniet er lekker van meid, xx

• 02 Februari 2009 - 17:40

Imke:

Hee es!

Leuk verhaal weer!! Gaat goed zo te lezen;) Al veel gedaan zeg!! ziet er super uit!
    Nou succes morgen op de eerste stagedag!! spannennnnnnnnnd!
    en succes met de afrikaanse taal;) haha!

Groetjes!

• 02 Februari 2009 - 17:50

Carmen:

Super foto's zeg!! Leuk dat ik je vandaag ff heb gesproken.. Heel veel succes morgen! Xx

• 02 Februari 2009 - 19:50

Anne-Wil:

Heeeej Esther!
    Wat een gave verhalen allemaal! Volgens mij hebben jullie het ook echt naar jullie zin. Ben benieuwd hoe het op stage is geweest, vast erg leuk! Nou geniet ervan! Tot het volgende verhaal!
    Liefs Anne-Wil

• 03 Februari 2009 - 09:21

Kenny:

Hej Es,

Het ziet er echt super uit daar!
    Ik kan niet wachten om op het vliegtuig te stappen..
    Tot gauw ;)

KUS!

• 03 Februari 2009 - 21:33

Kirsten:

whooh er is een tuin naar mij vernoemd.. eindelijk herkenning ;)
    keileuk om je verhalen te lezen, geniet van je 1e week
    en komen de foto's van je feestje ook nog online??

hoi hoi

• 04 Februari 2009 - 09:29

Marlon:

Wat ondzettend leuk allemaal. Jij vermaakt je zeker wel! mooi zeg :) De foto's zijn ook heel leuk. Veel plezier en tot het volgende verhaal :D

• 04 Februari 2009 - 14:35

Hilde /Daphne/BrittH:

Lieve juf Esther,

Hoe is het in Zuid-Afrika?
    Vind je het al leuk?
    Want we missen je wel!!
    Mooie foto`s heb je op de site staan.

Groetjes Daphne, Hilde en Britt.H Wink

• 06 Februari 2009 - 14:03

Bart Wesselink:

Zo hé wat een verhaal maar zo te zien gaat het heel goed daar. Hier gaat het ook heel goed.

Groetjes,

Bart