Kaapstad, baie mooi! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Goossen - WaarBenJij.nu Kaapstad, baie mooi! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Goossen - WaarBenJij.nu

Kaapstad, baie mooi!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dinsdagochtend was het dan zover om 7 uur zaten we al in de auto richting Dussledorf.. mn moeder, Chantal en Kenny natuurlijk gingen mee om me uit te zwaaien. Nadat we afscheid hadden genomen, vlogen we om 11 uur naar Londen. Eenmaal aangekomen in Londen hebben we eerst met zn allen wat gegeten, daarna moesten we nog een paar uurtjes wachten op de vlucht richting Kaapstad. Na een lange vlucht van 11 uur kwamen we dan eindelijk aan in Kaapstad. Eugine, de directeur van Simon van der Stel (stageschool), stond al op Carmen en mij te wachten. Hij was erg vriendelijk en als welkom kregen we van hem een sticker met de vlag van Zuid-Afrika erop. Daarna heeft hij ons naar de Timour Hall Villa gebracht. Onderweg hier naartoe kwamen we langs een grote township, dit was erg indrukwekkend. Hij vertelde dat de regering bezig was om voor deze mensen huisjes te maken van platen etc. Ook is hij alvast langs de school gereden. Dit zag er heel mooi uit, er zat een zwembad bij en een groot sportveld. Na ongeveer een half uurtje rijden kwamen we aan bij de Timour Hall Villa.. Het zag er super uit.. net als op de foto! We hebben meteen onze spullen uitgepakt en daarna zijn we naar het strand in Muizenberg gegaan, hier hebben we lekker in de zon gelegen! Toen we weer terug waren bij de Villa kwam Eugine nog langs om wat informatie over de school en een sim-kaart te brengen. Daarna zijn we even naar de supermarkt gegaan, dit is heel dicht bij de Villa.. erg handig! Vervolgens hebben we in de villa wat gegeten en nog even gekletst.. Toen was het al weer 11 uur en zijn we gaan slapen (na 35 uur zonder slaap waren we ook wel een keer moe:P).
Na eindelijk weer eens geslapen te hebben, zijn we vanmorgen rond half 11 naar het station gelopen om naar Waterfront te gaan. Omdat er op het station nergens borden te vinden zijn waarop je kunt zien hoe laat de trein gaat en van welk spoor, hebben we maar even geïnformeerd. Er werd ons verteld dat we spoor 2 moesten hebben. Na een kwartiertje wachten kwam de trein eraan. We zaten ongeveer een half uur in de trein toen we stopten bij Simon’s Town. Hier stapte iedereen die nog in de trein zat uit. Dit vonden we toch wel een beetje vreemd. Daarom zijn we maar even gaan vragen of de trein nog verder ging naar Kaapstad. We kregen toen te horen dat die trein de andere kant op ging.. Ze hadden ons dus gewoon de verkeerde trein ingestuurd! Gelukkig kwamen we met deze trein langs mooie stranden in onder andere Vishoek. We hebben dus nog wel wat van de omgeving kunnen zien tijdens deze rit. Toen we de in de goede trein zaten, kwamen we na ong.45 min. in de trein gezeten te hebben aan in Kaapstad. Vanuit hier zijn we met de taxi naar Waterfront gegaan. Dit is een haven aan de East Pier wat is uitgegroeid tot een groot centrum met restaurants, winkels, bioscopen, boottochtjes…
Daarna zijn we nog naar Longstreet geweest, dit is de uitgaansplek van Kaapstad. Hier hebben we even rondgelopen en gezellig wat gegeten. Toen was het alweer 8 uur en zijn we terug gegaan naar de villa.

De eerste dagen waren heel leuk en gezellig, we hebben al een aantal mooie dingen gezien van Kaapstad! De rest van de foto's komen er vanavond op te staan! Voor het weekend hebben we al een plannen gemaakt: Robbeneiland, excursie naar een township en naar Kaap de Goede Hoop pinguïns kijken:D! In mijn volgende berichtje kunnen jullie hier meer over lezen! Tot gou!! (op z’n Zuid-Afrikaans)

Mijn Afrikaanse nummer is: 0027792141321

Groetjes Esther

P.s. Bedankt voor al jullie leuke berichtjes!!

• 30 Januari 2009 - 08:00

Chantal:

Hoi Eshter,

Hoe is het daar? Erg leuk verhaal en foto's.
    Ik zou vanavond nog even weer kijken voor de andere foto's.
    Ik sms vanavond nog wel even.

Veel plezier!
    Liefs van ons

• 30 Januari 2009 - 08:24

Kenny:

Hej Lieverd!

Leuk verslag, de vila ziet er inderdaad mooi uit zeg! Ben benieuwd naar de rest van je foto`s! Tot over 8 weken ;)

Kus!

• 30 Januari 2009 - 09:00

Kim Wigger:

hoi juffie

is het daar leuk?
    hoop het wel.
    wij moeten alleeen maar naar skool
    haha
    heb je al les gegeven op de nieuwe skool.
    haha
    hopelijk wel
    wij missen je wel hoor.
    ik kijk er al naar uit om jou weer te zien.
    is het daar mooi weer?
    denk dat je straks wel lekker bruin bent van het zonnetje daar,
    zou ik ook wel willen.

liefs kim

xxx

• 30 Januari 2009 - 10:34

Marieke:

He hallo!!!

Bedankt voor je berichtje gister!Leuk!!
    Wat een mooi verhaal heb je al!
    Wat ziet het er gek uit dat jullie nu in de zomerkleren daar rondlopen haha!
    Maar heel wat leuke plannen dus voor het weekend!
    Ik wens jullie heel veel plezier!
    x

• 30 Januari 2009 - 17:15

Bart Wesselink:

Hoi juf,

Goede vlucht gehad?
    En hoe gaat het daar?

Bij ons in de klas gaat alle goed!

Groetjes,

Bart Wesselink

• 31 Januari 2009 - 14:24

Imke:

Hee esther!!

leuk om je eerste bericht vanuit afrika te lezen!!!
    ziet er echt super uit op de foto's en zo te lezen ga je je daar prima vermaken;) haha! ook niet anders verwacht!
    nou meis geniet dr van!

groetjes!

• 31 Januari 2009 - 17:15

Carmen:

Hej esther! Ziet er goed uit zeg.. Super. Wanneer begin je met les geven? Je vila ziet er super uit. Heel veel plezier, Liefs Carmen

• 01 Februari 2009 - 14:13

Dorien:

Dag Esther,
    wat leuk om je verhaal te lezen.. al aardig wat gezien dus. Ik hou je site in de gaten en ga zeker meer verhalen volgen..
    Liefs Dorien

• 01 Februari 2009 - 18:23

Elles:

Super Esther, wat klinkt dat allemaal GEWELDIG! :D
    Die villa ziet er ook mooi uit joh! En heb nog ff via google gekeken naar alle dingen waar je was geweest, super!
    Meid, heeeeel veel plezier en succes morgen met je 1e dag & we wachten op je volgende berichtje & foto's natuurlijk! :D
    Kus,

• 18 Juni 2009 - 10:58

Rick:

Hoi Juf

Wat leuk al die foto's. Ik zou daar zelf ook wel heen willen gaan.
    Tot op school.

Doei